De Media Mirror is een spiegel met ongeëvenaarde mogelijkheden.
Door de functionaliteit van een gewone spiegel met geavanceerde computertechnologie te combineren zijn er nieuwe advertentie- en communicatiemogelijkheden ontstaan die het effect en resultaat van alle bestaande reclame- en advertentiemogelijkheden in alles overtreffen.
De Media Mirror bestaat uit een spiegeloppervlak waarachter een TFT-scherm en een sensor is geplaatst. Indien er door de sensor geen beweging voor de Media Mirror wordt waargenomen, dan fungeert de Media Miror als een gewone spiegel. Zodra er iemand voor de spiegel gaat staan, wordt het scherm door de sensor geactiveerd. Terwijl de persoon in de spiegel kijkt, wordt deze geconfronteerd met een advertentieboodschap. In het systeem van MEDIAMIRROR worden statistische gegevens opgeslagen. Bij voorbeeld hoelang iemand naar de advertentie heeft gekeken, hoelang iemand voor de spiegel heeft gestaan, hoe ver hij van de spiegel heeft gestaan, of er een SMS is gestuurd, etc. Afhankelijk van de genomen media acties is het effect van de media campagne direct meetbaar.
1.1 DE MOGELIJKHEDEN
Om u een goed overzicht van de mogelijkheden te geven, hebben wij een aantal mogelijke voorbeelden uitgewerkt:
1.1.1 doelgroepenbereik
De Media Mirrors zijn (en worden) op verschillende locaties in Nederland geplaatst. Plaatsen waar bepaalde groepen mensen samenkomen. De spiegels voor de doelgroep jongeren zijn bijvoorbeeld geïnstalleerd op locaties waar grote groepen jongeren bij elkaar komen. Voorbeelden van deze locaties zijn discotheken, grand cafe’s, kledingwinkels, sportaccommodaties en andere trendy locaties.
1.1.2 actief stimuleren van koopgedrag
Het is mogelijk om met behulp van de Media Mirror een persoon korting op de aankoop van een product te geven. Een actie om een SMS bericht naar een in de spiegel geprojecteerd telefoonnummer te sturen kan worden uitgelokt, waarna de zender van de SMS op diens GSM een barcode ontvangt waarmee men korting krijgt op het product waar hij of zij in de spiegel naar heeft gekeken!
1.2 DE WERKING
1.2.1 De spiegels
De spiegels zijn op locatie middels ADSL met het Internet verbonden. Voorwaarde voor toepassing van dit concept is de beschikbaarheid van ADSL op locatie. De verbinding tussen de spiegel en het ADSL modem is draadloos. Met uitzondering van de stroomtoevoer bevat de spiegel dus geen andere kabels. Daarnaast is de verbinding die de spiegel met het Internet heeft robuust beveiligd.

1.2.2 De database
MEDIAMIRROR maakt gebruik van een sterk beveiligde database die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is. De database is uiterst flexibel en via de Internet browser als web portal toegankelijk.
1.2.3 De adverteerders
Adverteerders kunnen met behulp van hun account gegevens op de database inloggen en voor de aan hen toegewezen spiegels nieuwe media campagnes uploaden, campagnes wijzigen of de resultaten van hun campagnes als statistische informatie ophalen.
Het is voor adverteerders ook mogelijk om via de database te kijken waar en op welke spiegels bepaalde categorieën producten worden getoond. Het is dan mogelijk om een product te “crosslinken” met een complementair product zoals bijvoorbeeld CocaCola met Bacardi.

1.3 DE CONSTRUCTIEVE UITVOERING
Onderstaande specificaties geven een globaal overzicht op de technische samenstelling van de Media Mirrors.
• de spiegels zijn voorzien van een roestvrijstalen gepolijst frame, AISI 304;
• het gebruikte spiegeloppervlak is van glas met een dikte van 6 mm, voorzien van een anti splinterfolie indien de spiegel zou breken;;
• in de spiegel is standaard een 17 inch TFT-scherm aangebracht;
• de spiegel dient te worden gevoed met 220V, stopcontactaansluiting;
• alle technische componenten zijn stootvast in het frame van de spiegel aangebracht;
• deze technische componenten zijn uitsluitend monteur toegankelijk;
• voorzien van een wireless network voor communicatie met een wireless ADSL modem.
1.4 DE VOORDELEN
• Het Media Mirror concept is een uniek reclame medium.
• Het is dé manier om één of meerdere doelgroepen op een spectaculaire manier te bereiken en uw verkoop te vergroten.
• Daarnaast ontvangt u feedback op de gepubliceerde media campagnes waardoor het resultaat van de reclame acties meetbaar wordt.
• Verschillende koopimpulsen worden met behulp van de Media Mirror actief gestimuleerd.
• Door productlabeling kunt u zien waar uw doelgroep zich ophoudt waardoor interessante reclame plaatsen eenvoudig kunnen worden bepaald.
• Ook qua onderhoud en support heeft u geen zorgen. De campagnes zijn eenvoudig zelfstandig via een webinterface te uploaden en aan te passen. Mocht er toch eens iets gebeuren dan kunt u van de MEDIAMIRROR helpdesk gebruik maken waar gekwalificeerd personeel u vakkundig helpt.
• Het ontwerp is uitzonderlijk mooi dat het een aanwinst is voor elk interieur.
Voor meer informatie: neem contact op met Bert van de Burgt (Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.)